Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2007

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ












Χωρίς να γνωρίζω την κυκλοφοριακή

μελέτη για το πάρκινγκ στο Πάρκο Εθνικής
Ανεξαρτησίας που υποθέτω ότι εκπονήθηκε,
συνοδευόμενη από τις αναγκαίες
συνοδευτικές μελέτες πχ περιβαλλοντικών
επιπτώσεων κλπ - το περιεχόμενο των οποίων
θα πρέπει να δημοσιευθεί για να το
πληροφορηθούν οι πολίτες, καθώς πρόκειται
για μεγάλο έργο στο κέντρο της πόλης το
οποίο θα έχει σοβαρές συνέπειες στην
καθημερινή μας ζωή - θεωρώ ότι, καταρχήν
πρόκειται για την χειρότερη λύση που θα
μπορούσατε να σκεφθείτε για το
πρόβλημα της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων
μέσα στην πόλη, για τους παρακάτω λόγους:
* Η κατασκευή του πάρκινγκ θα
προσελκύσει αντίστοιχο αριθμό αυτοκινήτων με
αυτόν που θα αποσύρει από τον δρόμο,
καθώς θα ελευθερωθούν για παράδειγμα 100
θέσεις αυτοκινήτων που πλέον θα παρκάρουν
στο χώρο στάθμευσης με αποτέλεσμα άλλα
100 οχήματα να πάρουν τη θέση τους στο
δρόμο. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι ο
διπλασιασμός των οχημάτων που θα
κυκλοφορούν στη Λεωφόρο Δημοκρατίας.
* Όπως σωστά επισημάνθηκε από τον
δημοσιογράφο κ. Πανταζίδη σε άρθρο του, η
είσοδος του χώρου στάθμευσης δεν θα
μπορεί να γίνει από την παραλιακή, εξαιτίας
της καλοκαιρινής απαγόρευσης της
κίνησης των οχημάτων, οπότε η είσοδος θα
είναι είτε από την Λεωφόρο Δημοκρατίας
είτε από τον πεζόδρομο της Ακαδημίας. Δεν
νομίζω ότι χρειάζεται να αναλυθούν οι
επιπτώσεις στην κίνηση εάν η είσοδος
είναι από τον κεντρικό ή ο κίνδυνος για τα
παιδιά στη δεύτερη περίπτωση.
* Οι ρύποι που θα εξέρχονται από τον
υπόγειο χώρο στάθμευσης θα επιβαρύνουν
την ατμόσφαιρα της πόλης και οι πρώτοι
που θα το πληρώσουν θα είναι οι μαθητές
της Ακαδημίας.
* Η καταστροφή του πάρκου Εθνικής
Ανεξαρτησίας κατά την περίοδο κατασκευής
του έργου θεωρείται βεβαία - του
μοναδικού λειτουργικού πάρκου της πόλης που
χρησιμοποιείται από τους πολίτες
καθημερινά, έστω και με μικρή κάλυψη σε
πράσινο που έχει. Η όποια μετέπειτα πρόβλεψη
για αποκατάστασή του δεν θα μπορεί να
γίνει καθώς θα είναι απαγορευτική η
φύτευση υψηλόσωμων δένδρων, τα οποία
εξαιτίας του μεγάλου και βαθέως ριζικού τους
συστήματος θα απαιτούν μεγάλο βάθος
χώματος το οποίο όμως θα επιβαρύνει το
κόστος κατασκευής αλλά και το βάρος που
θα πρέπει να αντέχει η οροφή του
υπόγειου πάρκινγκ. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι
να μην φυτευτούν μεγάλα δένδρα αλλά να
γίνει ένα επιφανειακό πάρκο με
παρτέρια και θάμνους, του οποίου όμως η
προσφορά σε σκιά, O2 κλπ θα είναι πολύ
μικρότερη από το υπάρχον πάρκο.
Τι θα μπορούσε όμως να γίνει για το
κυκλοφοριακό πρόβλημα της
Αλεξανδρούπολης, πριν φθάσουμε σε σημείο να μπουν και
εδώ δακτύλιοι και διόδια? Το μόνο
σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί να δοθεί μία
οριστική και μόνιμη λύση, παρά μόνο
συνδυασμός επιμέρους παρεμβάσεων και
ταυτόχρονα θέληση και προσπάθεια τόσο από
πλευράς Δήμου όσο και από πλευράς πολιτών
και Τροχαίας. Και φυσικά όχι
αποσπασματικές κινήσεις όπως αυτή με την
κατασκευή των πεζοδρομίων που προχωρά ο Δήμος.

Ο στόχος και όλα τα μέτρα που θα πρέπει
να πάρει η Δημοτική Αρχή, πιστεύω, ότι
θα πρέπει να κινούνται προς την
κατεύθυνση της μικρότερης δυνατής χρήσης του
αυτοκινήτου τουλάχιστον στο κέντρο της
πόλης. Παράλληλα η αύξηση της χρήσης
των ποδηλάτων (σε μια ιδανική πόλη γι'
αυτό όπως είναι η επίπεδη Αλεξανδρούπολη)
καθώς και των μέσων μαζικής μεταφοράς
(τα mini bus της Κομοτηνής είναι μια καλή
ιδέα όπως και η πρόταση του κ. Λασκαράκη
για παραθαλάσσιο τραμ μέχρι τη Ν. Χιλή
και γιατί όχι και μέχρι τη Μάκρη).
Έχοντας αυτόν τον στόχο - που όλες οι
Δημοτικές παρατάξεις τον επικαλούνται,
στα λόγια τουλάχιστον - θα ήθελα να κάνω
μερικές προτάσεις, χωρίς,
επαναλαμβάνω, να διεκδικώ θέση Συγκοινωνιολόγου,
αλλά από τη θέση του πολίτη που και αυτός
θα πρέπει να έχει θέση για τα
προβλήματα της πόλης του. Οι σκέψεις και
προτάσεις μου είναι οι εξής:
* Θα πρέπει να δοθούν κίνητρα σε
δημότες να δημιουργήσουν εμπορικά
καταστήματα, καφενεία, ταβέρνες κλπ, σε περιοχές
που τώρα προορίζονται μόνο για
κατοικία, όπως η περιοχή του Αγίου Βασιλείου, η
περιοχή πίσω από την Εφορία και η
περιοχή στα νεκροταφεία, έτσι ώστε να μην
είναι αναγκασμένος ο πολίτης για να
αγοράσει κάτι ή για να ψυχαγωγηθεί να
χρειάζεται να κατεβαίνει στο κέντρο με το
αυτοκίνητο. Σήμερα όλη η πόλη κατεβαίνει
στο κέντρο και στην παραλία για να
ψυχαγωγηθεί με τα γνωστά για τους κατοίκους
των περιοχών αυτών αποτελέσματα.
* Θα πρέπει να μελετηθεί η περίπτωση
μονοδρόμησης διαφόρων οδών όπως η
Δήμητρας και η Παπαναστασίου (όποτε
ολοκληρωθεί, μάλλον πριν τις επόμενες εκλογές!)
για παράδειγμα, έτσι ώστε μαζί με τη
Λεωφόρο Δημοκρατίας, την 14η Μαίου και την
Ιωακείμ Καβύρη και ίσως και άλλες οδούς
να δημιουργηθεί ένα δίκτυο δρόμων
απρόσκοπτης κίνησης των οχημάτων που
κινούνται μέσα στην πόλη.
* Θα πρέπει, επίσης, να μελετηθεί η
περίπτωση στις οδούς που είναι μοδόδρομοι ή
που θα μετατραπούν σε μονής
κατεύθυνσης (14η Μαΐου, Ιωακείμ Καβύρη,
Παπαναστασίου, κλπ) ή και σε διπλής κατεύθυνσης
όπως είναι η Λεωφόρος Δημοκρατίας, η
παραλιακή οδός και η Εθνικής Αντιστάσεως ή
η Ηροδότου, να απαγορευθεί η στάθμευση
και να μετατραπεί ο χώρος αυτός που
απελευθερώνεται από τα σταθμευμένα
οχήματα σε ποδηλατόδρομο και σε
λεωφορειόδρομο, έτσι ώστε κάποιος να μπορεί να
κινείται ελεύθερα και ασφαλής σε όλη την
πόλη, χωρίς να κινδυνεύει από διερχόμενα
αυτοκίνητα. Στην περίπτωση αυτή θα
πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τις γύρω από
τους δρόμους αυτούς περιοχές που θα
δεχθούν την πίεση των αυτοκινήτων που θα
αποσυρθούν από τους παραπάνω δρόμους,
όπως ελεγχόμενη στάθμευση ή στάθμευση
με κάρτα που θα έχουν οι μόνιμοι
κάτοικοι.
* Συνεχής κίνηση μικρών λεωφορείων (mini
bus) σε όλη την πόλη, έτσι ώστε να μην
είναι αναγκασμένος ο κάτοικος των περιοχών
Αγίου Βασιλείου, πίσω από την Εφορία
και από τα νεκροταφεία, να κατεβαίνει
στην πόλη με το αυτοκίνητό του.
* Δημιουργία του Διοικητηρίου που θα
μαζέψει όλες τις υπηρεσίες σε ένα οίκημα.
Εννοείται ότι η σύνδεση του
Διοικητηρίου με το κέντρο της πόλης με αστικά
λεωφορεία θα είναι συνεχής.
* Πρόβλεψη για σημεία όπου
συγκεκριμένες ώρες και ημέρες θα μπορούν τα
εμπορικά καταστήματα να εφοδιάζονται με τα
προϊόντα τους χωρίς να εμποδίζουν με
διπλοπαρκάρισμα την κίνηση των υπολοίπων
οχημάτων.
* Δημιουργία της περίφημης
περιφερειακής οδού.
* Στελέχωση της Δημοτικής Αστυνομίας
που θα ελέγχει το όλο σύστημα της
στάθμευσης στο κέντρο της πόλης από
αυθαιρεσίες .
* Συνεχής ενημέρωση και διαφήμιση των
καινούργιων μέτρων από τον Δήμο έτσι
ώστε να γίνει κτήμα των πολιτών η κίνηση
μέσα στην πόλη χωρίς ή όσο το δυνατόν
λιγότερο με αυτοκίνητο.
Προσωπικά θεωρώ το ζήτημα του υπόγειου
χώρου στάθμευσης μεγάλο και σοβαρό
για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της
Αλεξανδρούπολης. Γι' αυτό και θα περιμένω
με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τις θέσεις
των λοιπών Δημοτικών παρατάξεων, της
Οικολογικής Εταιρείας, του ΤΕΕ, του ΓΕΩΤΕΕ
και άλλων φορέων.

ΜΟΥΛΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΕΩΠΟΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: