Παρασκευή 31 Αυγούστου 2007

Το Κυκλοφοριακό...πολύ το αγαπώ...

Πόλη μοντέλο την κάνατε μπ....λο θα πουν πολλοί κάτοικοι της πόλης αυτής και θα συμφωνήσω μαζί τους.
  • Η κακή συνήθεια του νεο - έλληνα να πηγαίνει παντού με το αυτοκίνητό του, μας έγινε βραχνάς...Το αμάξι έγινε απαραίτητο αξεσουάρ (ή "gadget" ξενιστή) της καθημερινότητάς μας. Δεν μπορούμε χωρίς αυτό. Αισθανόμαστε ασφάλεια εντός των λαμαρινών του, κλειστοφοβία έξω από αυτό.
  • Πολλές φορές μάλιστα θέλουμε να το βλέπουμε συνέχεια. Γι αυτό και το παρκάρουμε μπροστά από την καφετέρια, έξω από τη δουλειά μας (και πάνω στο πεζοδρόμιο), διπλοπαρκάρουμε ή παρκάρουμε όπου βρούμε.
  • Δυστυχώς το αμάξι έχει γίνει μέρος της δουλειάς μας, αλλά και μέρος της ζωής μας. Η απόκτησή του εύκολη, γι αυτό και ακριβά αυτοκίνητα πριν από μία 10 ετία ήταν όνειρο και τώρα είναι 10 χρόνια δόσεις!!! Μ' αυτό τον τρόπο απόκτησε και η κουτσή Μαρία το αυτοκίνητο της, και μάλιστα της μόδας είναι να πάρει και δεύτερο (1 εντός + 1 εκτός πόλης). Κάποτε άκουγα τον Χάρρυ Κλυν να κοροιδεύει την Αθηναία "αγρότισσα" από το Κολωνάκι με το 4χ4. Δεν ξέρω ποιος ήταν Κασσάνδρα. Ο ένας που κορόιδευε την αγρότισσα ή η "αγρότισσα" που προέβλεψε τις πλυμμύρες του λεκανοπεδίου!!!
  • Πολλαπλασιάστηκαν οι αντιπρόσωποι (ιατρικοί επισκέπτες, αντιπρόσωποι τροφίμων, τροφοδοσία καταστημάτων κ.α.) , πολλαπλασιάστηκε ο επαγγελματικός στρατός ( ο κάθε στρατιωτικός έφερε προίκα 1-2 αυτοκίνητα), πολλαπλασιάστηκαν οι ανάγκες μας (ψώνια μόνο από super market και μεγάλα πολυκαταστήματα και όχι από το μαγαζάκι της γειτονιάς μας που είναι εκτός μόδας) , ο κάθε μαθητής πρέπει να πηγαίνει με μηχανή χαμηλού κυβισμού (ή scooter ξενιστή, που είναι της μοδός) , οπότε τα αποτελέσματα είναι πλεον ορατά και ανυπόφορα. (για την έννοια της γειτονιάς να μιλήσουμε άλλη φορά)
Η προσπάθεια να κυκλοφορήσεις ως πεζός άκομψη, πρέπει να κάνεις πολλούς ελιγμούς να αποφύγεις τα τραπεζοκαθισμένα πεζοδρόμια, τους πάγκους των καταστημάτων, τα στραβά σταθμευμένα αυτοκίνητα, τις μηχανές μου θεωρούν ότι το πεζοδρόμιο τους ανήκει. Φανταστείτε τι τραβάει κάποιος που δυσκολεύεται στην ευελιξία όπως οι ηλικιωμένοι, ή γονείς με μικρά παιδιά σε καροτσάκια...
Η προσπάθεια να κυκλοφορήσεις με ποδήλατο επικίνδυνη. Δεν σε σέβονται οι οδηγοί άλλων οχημάτων, που συνήθως βιάζονται. Η έλλειψη ποδηλατόδρομων προσθέτει άλλο ένα μειον στην κυκλοφορία ποδηλάτων.
Υπεύθυνοι για την κατάσταση όλοι. Όλοι μας θέλουμε τον κλιματισμό μας, την άνεσή μας, τη μουσική μας, να βρούμε χώρο όσο πλησιέστερα γίνεται στον προορισμό μας. Ακόμη και οι πεζοί είναι υπεύθυνοι που δεν απαιτούν τα δικαιώματά τους, οι ποδηλάτες που επιβάλλουν το μέσο τους, αλλά και οι αρμόδιες αρχές που δεν σχεδιάζουν, δεν προβλέπουν, δεν επιβάλλουν το νόμο. Τα υπουργεία Μεταφορών, ΥΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού, θα μπορούσαν να δώσουν άξονες πάνω στους οποίους να σχεδιάζουν οι τοπικές αρχές... (μα που ζω και ονειροπολώ ;)

Κάποια σημάδια βελτίωσης της κατάστασης θα είχαμε αν :

  1. Η τροφοδοσία καταστημάτων γίνεται συγκεκριμένες ώρες.
  2. Υπάρξουν αυστηρές προδιαγραφές και κυρώσεις σε καταστήματα που δεν τηρούν προδιαγραφές (αυτά τα super market στην Εθνικής Αντίστασης που έχουν κρύψει τις θέσεις στάθμευσης ;).
  3. Αλλάξει ο ΓΟΚ (Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός) και προβλέπει περισσότερες θέσεις στάθμευσης σε νεόδμητες οικοδομές.
  4. Τροποποιήσει ο Δήμος το ΓΠΣ (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο) χαμηλώνοντας το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων στο κέντρο αυτής. (το πλάτος των δρόμων της πόλης μας δεν είναι για κτίρια ψηλότερα των 3 ορόφων, 6 ή 7 όροφοι θέλουν και 3 φορές παραπάνω χώρο για στάθμευση σε δρόμους, που μάλλον δεν υπάρχει στην πόλη μας).
  5. Σχέδιο για πεζόδρομους - ποδηλατόδρομους (το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;)
  6. Περιφερειακοί (π.χ. Φλοίσβος, Εθνικό στάδιο, Γαλλικός σταθμός) και όχι κεντρικοί χώροι στάθμευσης (βλ. πλατεία Εθνικής Ανεξηαρτησίας ή πάρκο Ακαδημίας, όπως είναι γνωστό) και μικρά λεωφορεία (mini bus λέγονται στην Κομοτηνή που έχει και είναι πολύ εύχρηστα) που θα κάνουν δρομολόγια μεταξύ των υπηρεσιών, του κέντρου και των χώρων στάθμευσης.
  7. Αποσυμφόρηση της Αλεξανδρούπολης, κάνοντας επεκτάσεις στους όμορους οικισμούς (βλ. Άβαντα, Αισύμη, Μάκρη, Δίκελλα, Απαλό, Άνθεια, Λουτρά, Αρίστεινο, Αμφιτρίτη, Νίψα)
Μερικά ευχολόγια για ανακούφιση του κυκλοφοριακού...
  1. Να λειτουργήσει "επιτέλους" η τροχαία, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της κίνησης.
  2. Να εφαρμόσει τους νόμους περί κοινόχρηστων χώρων ο δήμος.
  3. Καταστηματάρχες & οδηγοί να σεβαστούν τους πεζούς.
Ήδη τους θερινούς μήνες η Λεωφόρος Δημοκρατίας (κεντρικός για τους έχοντες αδυναμία μνημόνευσης ονομάτων) μπλοκάρει από την κίνηση. Που να ολοκληρωθεί η επέκταση του σχεδίου πόλης. Θα έχουμε ένα αστικό ιστό μακαρόνι (από Απαλό μέχρι Μάκρη) και μία μόνο αρτηρία να εξυπηρετεί όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο (ναι, ο κεντρικός).

για τους περίεργους , τους λάτρεις της γνώσης ή τους ταξιδευτές του κυβερνοχώρου ( internet) προτείνω και μερικούς ιστοχώρους (sites) σχετικά με το θέμα αυτό.
  1. www.minenv.gr/5/53/g5303_bikes.htm
  2. www.minenv.gr/1/16/162/16203/g1620300.html
  3. www.ecocity.gr
  4. www.22september.org

ενώ οι πυρκαγιές συνεχίζονται...



εδώ ο κόσμος καίγεται και το μ.... 1.χτενίζεται, 2.ξυρίζεται, 3.περιποιήται. Διαλέξτε την απάντηση που ταιριάζει!
Είναι η φράση που ταιριάζει στην περίπτωσή μας. Επειδή ανέβηκε το πολιτικό θερμόμετρο, όλοι οι πολιτικοί στρέψαν τα βλέμματά τους στα κανάλια και τα κανάλια σε αυτούς (αμοιβαίος ο έρωτας ) . Η πυρκαγιές συνεχίζονται αλλά δεν δίνουμε και πολύ σημασία...το ενδιαφέρον μας στρέφεται στους μαραθώνιους αγάπης (αξιόλογοι, μόνο όταν σταματήσουν οι φλόγες), στις πολιτικές κόντρες, στην απλόχερη κυβέρνηση που δίνει το επίδομα "ανακούφισης" καταργώντας τη γραφειοκρατία (δώσε και μένα θείο).
Όλα τα παραπάνω γίνονται με φόντο τις πυρκαγιές μου μαίνονται, νέες εκκενώσεις χωριών, πολίτες σε απόγνωση. Κατά τα άλλα οι μεν κατηγορούν για παράλυση του κράτους, οι δε αμύνονται λέγοντας ότι κάναμε ότι μπορούσαμε...
ΗΜΑΡΤΟΝ...θα πρότεινα να πάρουν όλοι οι πολιτικοί από ένα κλαδί και να τρέξουν να βοηθήσουν εκεί, γιατί να συντονίσουν δεν μπορούν, να αποφασίσουν δεν μπορούν, αλλιώς να βοηθήσουν δεν μπορούν. Πιστεύω ότι ότι αν κάποιος δεν περάσει από τα κατώτερα στρώματα, να δει πως είναι η χειρονακτική δουλειά, να κάνει το φαντάρο, τον αγρότη ή τον εργάτη δεν μπορεί να δώσει και εντολές συντονίζοντας πολλούς από τους παραπάνω. Δυστυχώς το μόνο που μάθαμε να θέλουμε είναι μία καρέκλα και ένα καλό μισθό.
Εύγε για τους πυροσβέστες, τους κατοίκους των χωριών, τον Ερυθρό Σταυρό, αυτοί έδειξαν κουράγιο και μόχθο για τη δουλειά τους, τις περιουσίες τους. Ντροπή σε όλους τους υπόλοιπους που κάθησαν με το συντονιστή προγραμμάτων (τηλε control) και έψαχναν για καλύτερα πλάνα στις φωτιές, που έκαναν τους πολιτικούς τις δύσκολες αυτές ώρες, που απέτυχαν να μας πείσουν...

Αλήθεια με τους πληγέντες των χωριών πλησιών του Έβρου από τις πλυμμύρες προ 2 χρόνων τι έγινε; θυμάται κανείς; ακόμη περιμένουν αποζημίωση οι άνθρωποι εκεί. Και τα "γιουρούκια" τα δικά μας (βλ. βουλευτές) τι κάνουν... περιμένουν μήπως έξω από καμία τράπεζα να πάρουν επίδομα ανακούφισης;
Να ζήσουμε να τους χαιρόμαστε...

Αδιάκοπη η μάχη με τις φλόγες


Εκκένωση χωριών στην Αρκαδία, μεγάλα μέτωπα σε Γορτυνία και Πάρνωνα

Eurokinissi
Από τη φωτιά στο Κάτω Κοτίλι Αρκαδίας
Αθήνα
Τελευταία ενημέρωση 31/08/07 00:10
Στείλε το άρθρο με emailΤύπωσε το άρθρο
Προηγούμενο άρθρο:
Σε ύφεση τα περισσότερα πύρινα μέτωπα σε Πελοπόννησο και Εύβοια (29/8/2007)

Εντολή για την εκκένωση οκτώ χωριών στην Αρκαδία δόθηκε μετά το μεσημέρι της Πέμπτης από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, λόγω της μεγάλης πυρκαγιάς στην περιοχή της Καρύταινας, η οποία, όπως ανακοινώθηκε, βρισκόταν σε εξέλιξη και εκτεινόταν σε μεγάλη έκταση, απειλώντας οικισμούς.

H φωτιά κινείτο σε δύο μέτωπα νοτιοανατολικά προς τα χωριά Κοτίλι, Ανω Κοτίλι, Κουρουνιός, Ίσωμα, Ανω Καρυές, Καστανοχώρι, Κυπαρίσσια και Μαυριά, τα οποία εκκενώθηκαν προληπτικά και βόρεια προς τα χωριά Ατσίχωλο, Βλαχοράπτη και Σαρακηνό, τα οποία όμως δεν κινδύνευαν.

Στο έργο της κατάσβεσης έπαιρναν μέρος 11 πυροσβεστικά αεροσκάφη, τέσσερα ελικόπτερα και ισχυρές επίγειες δυνάμεις, οι οποίες ενισχύθηκαν με οχήματα και υδροφόρες των δήμων, αλλά και με τους 80 δασεργάτες που έφτασαν από την Πάρνηθα, ωστόσο δεν κατέστη δυνατόν να περιοριστεί η εξάπλωση της φωτιάς.

To βράδυ το κυρίως μέτωπο της πυρκαγιάς στην Καρύταινα κατευθύνονταν με αργό ρυθμό προς την αρχαία πρωτεύουσα της Αρκαδίας, τη Λυκοσούρα, και συγκεκριμένα βρίσκονταν σε απόσταση 10χλμ.

Ο κίνδυνος αργά το βράδυ εντοπιζόταν στα χωριά Καστανοχώρι, Μαυριά, Κυπαρίσσια και Κουρουνιούς, στα οποία ελήφθησαν τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία τους. Στα χωριά Ίσωμα και Λύκαιο, δόθηκε εντολή εκκένωσης για προληπτικούς λόγους, αλλά οι κάτοικοι παρέμεναν στις εστίες τους.

Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες πυρκαγιές, όπως αναφέρθηκε από τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής, σε εξέλιξη βρίσκονται τα μέτωπα σε Λάλα και Πέρσενα Ηλείας, ενώ σε ύφεση βρίσκονταν οι πυρκαγιές στη Μεγαλόπολη και στο Μοίστρο Ευβοίας, όπου όμως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και των ανέμων υπήρχαν συνεχείς αναζωπυρώσεις.

Για το εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη δεν υπήρχε κίνδυνος.

Επίσης, στον Πάρνωνα, στην περιοχή Αγριάνη, παρατηρείτο από το μεσημέρι και μετά εξέλιξη της πυρκαγιάς λόγω των ανέμων και της θερμοκρασίας. Η φωτιά αντιμετωπίζόταν κυρίως με εναέρια μέσα, λόγω του μεγάλου υψόμετρου και της δύσβατης περιοχής. Αργότερα την Πέμπτη η φωτιά βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη, ενώ είχαν εκκενωθεί η Ιερά Μονή Αγίων Αναργύρων και το Πολύδροσο, που αποτελεί ουσιαστικά ορεινό παραθεριστικό κέντρο και έχει ελάχιστους μόνιμους κατοίκους.

Ισχυρή εναέρια πυροσβεστική δύναμη, αποτελούμενη από δύο ελικόπτερα, τέσσερα αεροπλάνα Canadair και το ρωσικό B200 επιχειρούσε στην περιοχή, η οποία είναι εξαιρετικά δύσβατη, ενώ οι επίγειες δυνάμεις βρίσκονταν σε θέση μάχης μόνο στους δρόμους, περιμένοντας τη φωτιά, αφού δεν είχαν τη δυνατότητα να μπουν μέσα στο δάσος. Χωματουργικά μηχανήματα εργάζονταν για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών.

Μεγάλες διαστάσεις είχε λάβει επίσης η φωτιά στην περιοχή της Γορτυνίας, η οποία αναζωπυρώθηκε το μεσημέρι. Αρκετά χωριά του Δήμου Γόρτυνος εκκενώθηκαν, όπως επίσης το Λύκαιο του Δήμου Μεγαλόπολης.

Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της συνδρομής από ξένες χώρες εφθασε στην Ελλάδα και θα χρησιμοποιηθεί την Παρασκευή στις πυρκαγιές ένα ακόμη αεροπλανο Β200 από τη Ρωσία.

Από τις 10 το πρωί και μετά εκδηλώθηκαν και νέες πυρκαγιές στην περιοχή Ποταμοί Ρεθύμνου, όπου μέχρι και αργά το απόγευμα επιχειρούσαν ένα ελικόπτερο και ισχυρές επίγειες δυνάμεις, στη χώρα της Κύθνου, όπου η πυρκαγιά ήταν μέσα στη χωματερή, καθώς και στο Ζέφυρο Πρέβεζας και στη Μανωλάδα Ηλείας, όπου, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, δεν υπήρχε ιδιαίτερο πρόβλημα.

Εν τω μεταξύ, το πρωί της Πέμπτης παρουσιάστηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Καρύστου αυθόρμητα, και συνελήφθη, ο 50χρονος που επιτέθηκε την Τετάρτη σε δύο δασοπυροσβέστες στα Κάψαλα Ευβοίας και τους χτύπησε, με αποτέλεσμα να τους τραυματίσει ελαφρά.

Όπως έχει διευκρινιστεί από την Πυροσβεστική, η επίθεση έγινε, όταν ένας από τους δύο δασοπυροσβέστες λιποθύμησε και ο δεύτερος προσπάθησε να τον απομακρύνει για να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο, αλλά ο 50χρονος προσπάθησε με τη βία να τους γυρίσει πίσω στη φωτιά, χτυπώντας και απειλώντας τους.

Εις βάρος του σχηματίσθηκε δικογραφία και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Χαλκίδας, ο οποίος τον παρέπεμψε στο Αυτόφωρο.

Επίσης, όπως μετέδωσε ο ΑΝΤ1, στο χωριό Καμάρα 80χρονος, ο οποίος έχασε όλη του την περιουσία, αλλά όχι το σπίτι του, αυτοκτόνησε, πέφτοντας στο πηγάδι του σπιτιού του.

Σε μια παράλληλη εξέλιξη, αθώος κρίθηκε από το Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης ο 63χρονος που κατηγορείτο για τη φωτιά που ξέσπασε το απόγευμα της Τετάρτης στο Δρακόντιο Λαγκαδά, κατά τη διάρκεια εργασιών συγκόλλησης που εκτελούσε με ηλεκτρικό τροχό στην αυλή του σπιτιού του.

Σχετικά με συλλήψεις εμπρηστών από την Πυροσβεστική αναφέρονται τα εξής:

Στις 30/08/2007, συνελήφθησαν δύο άτομα, για την πυρκαγιά στο Νέο Ζυγό - περιοχή αεροδρομίου στην Ξάνθη, με την κατηγορία του εμπρησμού από πρόθεση. Η πυρκαγιά προκλήθηκε όταν έβαλαν φωτιά σε καλώδια για να βγάλουν χαλκό που στη συνέχεια θα πουλούσαν. Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε η σύλληψη ενός ατόμου, για την πυρκαγιά στους Αγίους Θεοδώρους Κέρκυρας, με την κατηγορία του εμπρησμού από πρόθεση, γιατί έβαζε φωτιά σε χώρους άλλων ιδιοκτητών.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ

Τετάρτη 29 Αυγούστου 2007

Εύκολες λύσεις...

Πρόσφατα η καλή μας και πολύφωνη δημοτική αρχή πήρε μια βαθιά ανάσα και αποφάσισε να ρίξει ένα κτίριο το οποίο έχει στιγματίσει την σύντομη ιστορία της πόλης μας. Εντύπωση μου προκάλεσε ότι η απόφαση πάρθηκε ομόφωνα.
Αλήθεια δεν πέρασε ένας χρόνος από τις ημερίδες περί πολιτισμού που διοργάνωσαν όλοι οι κηφήνες που ήθελαν να γίνουν χαλίφηδες στη θέση του χαλίφη. Μάλλον τα ξέχασαν και επιβεβαίωσαν την θεωρία που λέει ότι οι έλληνες (με κεφαλαίο θα το έγραφα αν ήμασταν Έλληνες) έχουν μνήμη χρυσόψαρου και ξεχνούν αμέσως τις υποσχέσεις και τα "θα" μόλις επανέλθουν στην καθημερινότητά τους (κρύο φραπέ να έχουμε κι όλα τ' άλλα δεν μας ενδιαφέρουν).
Αυτό όμως που με εντυπωσιάζει είναι η νομοθεσία, που κανείς δεν έλαβε υπ' όψη του. Γιατί αγαπητοί πολίτες (το "συμπολίτες" παραπάμπει σε ορολογία κομμάτων, κάτι σαν το "σύντροφοι") η ελλάδα (για κεφαλαία δες παραπάνω) δεν στερείται νομοθεσίας, αντιθέτως μάλιστα έχει τόσους πολλούς νόμους που σε μπερδέυουν κατά την ανάγνωση τους.
Η νομοθεσία λοιπόν περιληπτικά αναφέρει πότε ένα διατηρητέο κτίριο γκρεμίζεται (σχεδόν ποτέ ) και πότε όχι...(αναλυτικά θα αναφερθώ σε επόμενο κείμενο για τις διατάξεις του κώδικα περί Οικοδομικού κανονισμού και Δημοσίων έργων) και αναφέρει ξεκάθαρα ότι απόφαση για το γκρέμισμα ετοιμόροππου διατηρητέου πέρνει μόνο ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (κεφαλαια για να το εμπεδώσουμε) μετά από σύμφωνη γνώμη επιτροπής ετοιμορρόπων του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Έχω λοιπόν τα εξής ερωτήματα :
  1. Σε ποιες περιπτώσεις ο Δήμαρχος αντικαθιστά τον υπουργό πολιτισμού ;
  2. Από πότε η επιτροπή ετοιμορρόπων της νομαρχίας αντικαθιστά την αντίστοιχη του υπουργείου πολιτισμού ;
  3. Έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες αντιστήριξης του κτιρίου, όπως αναφέρει ο νόμος περί πολιτιστικής κληρονομιάς ; (εγώ μόνο κάγκελα είδα και όχι σκαλωσιές αντιστοίριξης των εξωτερικών τοιχείων).
  4. Διατηρητέο πέφτει, διατηρητέο σηκώνεται. Αυτό λέει ο νόμος, και δεν αλλάζει χρήση. Εγώ άκουσα για υπόγειο parking, δημοτικό σχολείο, μέγαρο μουσικής... Βιβλιοθήκη το βαφτίσαμε ως διατηρητέο, έτσι πρέπει να γίνει.
  5. Είναι δυνατόν το 2007 οι μηχανικοί με τα τεχνικά μέσα που διαθέτουν να μην μπορούν να αναστηλώσουν 4 τοίχους ; Γιατί στην Ιταλία ξαναδώσαν στον Πύργο της Πίζας την κλίση που έπρεπε να έχει ως μνημείο, γιατί με το πέρασμα των χρόνων έγειρε λίγο παραπάνω. Στην Ολυμπιάδα του 2004 μεταφέρανε εκκλησία πάνω σε ράγες για να ανοιχτεί δρόμος στην παλιά θέση και άλλα πολλά πολλά παραδείγματα που μπορούμε να πούμε. Αν δεν καταφέρουμε να κρατήσουμε όρθιους 4 τοίχους τότε έιμαστε ανίκανοι να κρατήσουμε ζωντανή μία πόλη (αναφέρομαι σε δημοτική αρχή και πολίτες).
Δυστυχώς υποπτεύομαι διάφορα, τα οποία θα αναλύσω προσεχώς.
Ακόμη θλιβερότερο είναι ότι υπάρχουν ακόμη κτίρια που αντιστέκονται στο χρόνο, αλλά δεν τους παρέχουμε καμία προστασία...Αλήθεια γιατί αδιαφορούμε για την κληρονομιά μας και την ιστορία μας ; Αλλά τρέχουμε όλοι στις γιορτές μας να επισκεφτούμε την Πράγα, τη Βουδαπέστη και άλλες χώρες της κεντρικής Ευρώπης για να θαυμάσουμε όλα αυτά τα διατηρητέα που έχουν και προσελκύουν εκαομμύρια τουριστών κάθε χρόνο...
Εμείς θέλουμε οι τουρίστες να έρχονται εδώ με το στανιό (κατευθυνόμενος τουρισμός είπε ο νομάρχης και ο υφυπουργός εξωτερικών για την Gazprom ( βλ. αγωγό πετρελαίου) και τους ρώσσους τουρίστες) να δούνε τι ;;; Ίσως τους τρομερούς πεζόδρομους της πόλης μας ( μήκος 50 μέτρα έκαστος) ή τις τρομερές μετά τις πλυμμύρες παραλίες μας.
Με τη φόρα που έχουμε πάρει και την αγάπη μας για το τσιμέντο μόνο ο Φάρος σώζεται για την ώρα στην πόλη μας...