Παρασκευή 31 Αυγούστου 2007

Το Κυκλοφοριακό...πολύ το αγαπώ...

Πόλη μοντέλο την κάνατε μπ....λο θα πουν πολλοί κάτοικοι της πόλης αυτής και θα συμφωνήσω μαζί τους.
  • Η κακή συνήθεια του νεο - έλληνα να πηγαίνει παντού με το αυτοκίνητό του, μας έγινε βραχνάς...Το αμάξι έγινε απαραίτητο αξεσουάρ (ή "gadget" ξενιστή) της καθημερινότητάς μας. Δεν μπορούμε χωρίς αυτό. Αισθανόμαστε ασφάλεια εντός των λαμαρινών του, κλειστοφοβία έξω από αυτό.
  • Πολλές φορές μάλιστα θέλουμε να το βλέπουμε συνέχεια. Γι αυτό και το παρκάρουμε μπροστά από την καφετέρια, έξω από τη δουλειά μας (και πάνω στο πεζοδρόμιο), διπλοπαρκάρουμε ή παρκάρουμε όπου βρούμε.
  • Δυστυχώς το αμάξι έχει γίνει μέρος της δουλειάς μας, αλλά και μέρος της ζωής μας. Η απόκτησή του εύκολη, γι αυτό και ακριβά αυτοκίνητα πριν από μία 10 ετία ήταν όνειρο και τώρα είναι 10 χρόνια δόσεις!!! Μ' αυτό τον τρόπο απόκτησε και η κουτσή Μαρία το αυτοκίνητο της, και μάλιστα της μόδας είναι να πάρει και δεύτερο (1 εντός + 1 εκτός πόλης). Κάποτε άκουγα τον Χάρρυ Κλυν να κοροιδεύει την Αθηναία "αγρότισσα" από το Κολωνάκι με το 4χ4. Δεν ξέρω ποιος ήταν Κασσάνδρα. Ο ένας που κορόιδευε την αγρότισσα ή η "αγρότισσα" που προέβλεψε τις πλυμμύρες του λεκανοπεδίου!!!
  • Πολλαπλασιάστηκαν οι αντιπρόσωποι (ιατρικοί επισκέπτες, αντιπρόσωποι τροφίμων, τροφοδοσία καταστημάτων κ.α.) , πολλαπλασιάστηκε ο επαγγελματικός στρατός ( ο κάθε στρατιωτικός έφερε προίκα 1-2 αυτοκίνητα), πολλαπλασιάστηκαν οι ανάγκες μας (ψώνια μόνο από super market και μεγάλα πολυκαταστήματα και όχι από το μαγαζάκι της γειτονιάς μας που είναι εκτός μόδας) , ο κάθε μαθητής πρέπει να πηγαίνει με μηχανή χαμηλού κυβισμού (ή scooter ξενιστή, που είναι της μοδός) , οπότε τα αποτελέσματα είναι πλεον ορατά και ανυπόφορα. (για την έννοια της γειτονιάς να μιλήσουμε άλλη φορά)
Η προσπάθεια να κυκλοφορήσεις ως πεζός άκομψη, πρέπει να κάνεις πολλούς ελιγμούς να αποφύγεις τα τραπεζοκαθισμένα πεζοδρόμια, τους πάγκους των καταστημάτων, τα στραβά σταθμευμένα αυτοκίνητα, τις μηχανές μου θεωρούν ότι το πεζοδρόμιο τους ανήκει. Φανταστείτε τι τραβάει κάποιος που δυσκολεύεται στην ευελιξία όπως οι ηλικιωμένοι, ή γονείς με μικρά παιδιά σε καροτσάκια...
Η προσπάθεια να κυκλοφορήσεις με ποδήλατο επικίνδυνη. Δεν σε σέβονται οι οδηγοί άλλων οχημάτων, που συνήθως βιάζονται. Η έλλειψη ποδηλατόδρομων προσθέτει άλλο ένα μειον στην κυκλοφορία ποδηλάτων.
Υπεύθυνοι για την κατάσταση όλοι. Όλοι μας θέλουμε τον κλιματισμό μας, την άνεσή μας, τη μουσική μας, να βρούμε χώρο όσο πλησιέστερα γίνεται στον προορισμό μας. Ακόμη και οι πεζοί είναι υπεύθυνοι που δεν απαιτούν τα δικαιώματά τους, οι ποδηλάτες που επιβάλλουν το μέσο τους, αλλά και οι αρμόδιες αρχές που δεν σχεδιάζουν, δεν προβλέπουν, δεν επιβάλλουν το νόμο. Τα υπουργεία Μεταφορών, ΥΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού, θα μπορούσαν να δώσουν άξονες πάνω στους οποίους να σχεδιάζουν οι τοπικές αρχές... (μα που ζω και ονειροπολώ ;)

Κάποια σημάδια βελτίωσης της κατάστασης θα είχαμε αν :

  1. Η τροφοδοσία καταστημάτων γίνεται συγκεκριμένες ώρες.
  2. Υπάρξουν αυστηρές προδιαγραφές και κυρώσεις σε καταστήματα που δεν τηρούν προδιαγραφές (αυτά τα super market στην Εθνικής Αντίστασης που έχουν κρύψει τις θέσεις στάθμευσης ;).
  3. Αλλάξει ο ΓΟΚ (Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός) και προβλέπει περισσότερες θέσεις στάθμευσης σε νεόδμητες οικοδομές.
  4. Τροποποιήσει ο Δήμος το ΓΠΣ (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο) χαμηλώνοντας το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων στο κέντρο αυτής. (το πλάτος των δρόμων της πόλης μας δεν είναι για κτίρια ψηλότερα των 3 ορόφων, 6 ή 7 όροφοι θέλουν και 3 φορές παραπάνω χώρο για στάθμευση σε δρόμους, που μάλλον δεν υπάρχει στην πόλη μας).
  5. Σχέδιο για πεζόδρομους - ποδηλατόδρομους (το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;)
  6. Περιφερειακοί (π.χ. Φλοίσβος, Εθνικό στάδιο, Γαλλικός σταθμός) και όχι κεντρικοί χώροι στάθμευσης (βλ. πλατεία Εθνικής Ανεξηαρτησίας ή πάρκο Ακαδημίας, όπως είναι γνωστό) και μικρά λεωφορεία (mini bus λέγονται στην Κομοτηνή που έχει και είναι πολύ εύχρηστα) που θα κάνουν δρομολόγια μεταξύ των υπηρεσιών, του κέντρου και των χώρων στάθμευσης.
  7. Αποσυμφόρηση της Αλεξανδρούπολης, κάνοντας επεκτάσεις στους όμορους οικισμούς (βλ. Άβαντα, Αισύμη, Μάκρη, Δίκελλα, Απαλό, Άνθεια, Λουτρά, Αρίστεινο, Αμφιτρίτη, Νίψα)
Μερικά ευχολόγια για ανακούφιση του κυκλοφοριακού...
  1. Να λειτουργήσει "επιτέλους" η τροχαία, αντιμετωπίζοντας το πρόβλημα της κίνησης.
  2. Να εφαρμόσει τους νόμους περί κοινόχρηστων χώρων ο δήμος.
  3. Καταστηματάρχες & οδηγοί να σεβαστούν τους πεζούς.
Ήδη τους θερινούς μήνες η Λεωφόρος Δημοκρατίας (κεντρικός για τους έχοντες αδυναμία μνημόνευσης ονομάτων) μπλοκάρει από την κίνηση. Που να ολοκληρωθεί η επέκταση του σχεδίου πόλης. Θα έχουμε ένα αστικό ιστό μακαρόνι (από Απαλό μέχρι Μάκρη) και μία μόνο αρτηρία να εξυπηρετεί όλο τον κυκλοφοριακό φόρτο (ναι, ο κεντρικός).

για τους περίεργους , τους λάτρεις της γνώσης ή τους ταξιδευτές του κυβερνοχώρου ( internet) προτείνω και μερικούς ιστοχώρους (sites) σχετικά με το θέμα αυτό.
  1. www.minenv.gr/5/53/g5303_bikes.htm
  2. www.minenv.gr/1/16/162/16203/g1620300.html
  3. www.ecocity.gr
  4. www.22september.org

Δεν υπάρχουν σχόλια: