Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007

ημέρα των ζώων ...

4 οκτωβρίου γιορτάσαμε την παγκόσμια ημέρα των ζώων... (όχι δε θα σχολιάσω αυτό που φαντάζεστε)... είμαι κάτοχος τετράποδου κατοικίδιου, και προσπαθώ να σεβαστώ τα ζώα όσα μπορώ... (τα ζώα, όχι τους ανθρώπους-ζώα).
Κάτι που μπορώ να κάνω είναι να παρακαλέσω για την προσοχή στους ελληνικούς δρόμους, που καθημερινά βλέπω σκοτωμένα σκυλιά, γάτες, σκατζόχοιρους, μέχρι και κύκνο νεκρό έχω δει... τα βλέπω χαμένα μέσα στην εγνατία οδό, σαστισμένα προσπαθούν να βρουν έξοδο... και οι οδηγοί τέρμα το γκάζι...
όλοι χωράμε σ' αυτόν τον πλανήτη (πολύ ποιητικό - οικολογικό ακούγεται αυτό), αλλά έτσι είναι...
Ακόμη να προσθέσω ότι στον σχεδιασμό των χώρων πρασίνου χρήσιμο θα ήταν να υπήρχε χώρος για τις ανάγκες των μικρών μας φίλων, και όχι να τα κάνουν ανεξέλεγκτα με τις παροτρήνσεις των ιδιοκτητών τους όπου βρουν!!! Ένα πρόγραμμα υιοθέτησης κοινών κατοικιδίων (κοινός : που δεν τον χαρακτηρίζει κάτι ξεχωριστό ή ιδιαίτερο, που συναντιέται συχνά, που είναι ευρύτατα γνωστός ή διαδεδομένος· συνηθισμένος, μέσος) με σκοπό να σταματήσουμε να εισάγουμε σκύλους και γάτες ράτσας ( αν θες να αποκτήσεις κάποι κατοικίδιο νομίζω ότι όλα πρέπει να τα αγαπάς το ίδιο).
Λόγω της χθεσινής ημέρας σας παραθέτω μερικούς ιστοτόπους αφιερωμένους σε αυτά :

www.ornithologiki.gr
www.wwf.gr
www.peta.org
www.medsos.gr

μέσω αυτών θα βρείτε κι άλλα πολλά sites

είδος προς εξαφάνιση ή μήπως όχι ;


Ο κυρ Μέντιος πάει για απόσυρση...

Ο πληθυσμός των γαϊδουριών μειώνεται χρόνο με το χρόνο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Φωτεινή Στεφανοπούλου Γιώργος Κώνστας


«Παλιά οι περισσότεροι στο χωριό είχαν και ένα και δύο γαϊδούρια ή μουλάρια. Τώρα έχουν απομείνει ελάχιστα, αφού όλοι έχουν τα αυτοκίνητα και τα τρακτέρ. Εγώ έχω το ζωντανό μου από το 1979. Έχω συνηθίσει να κάνω τις δουλειές μου ή να πηγαίνω στο διπλανό χωριό. Μάλιστα, οι τουρίστες με φωτογραφίζουν με τον γάιδαρο».

O 85χρονος Γιώργος Τσιχλάκης, από τον Αϊ- Κυργιάννη Χανίων είναι ένας από τους λίγους Κρητικούς που εξακολουθούν να έχουν γάιδαρο. Άλλωστε, σε ολόκληρη την Κρήτη καταγράφηκαν πριν από δύο χρόνια λιγότεροι από δύο χιλιάδες γάιδαροι. Μαζί με τα μουλάρια, τα γαϊδούρια που ήταν κάποτε τα χρησιμότερα και ανθεκτικότερα ζώα έχουν πάει για... απόσυρση, αφού τα αγροτικά αυτοκίνητα και μηχανήματα τα έχουν αντικαταστήσει. Μέσα στα τελευταία 50 χρόνια ο πληθυσμός τους μειώθηκε κατά 96% και πλέον συναντώνται περισσότερο σε... καρτ ποστάλ παρά στη φύση. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ελλάδα του 1955 είχαν καταγραφεί 508.000 γαϊδούρια, αριθμός που μειώθηκε στις 95.000 το 1995, για να φτάσει μόλις τις 18.173
την περσινή χρονιά. Σημαντικό μάλιστα πλήγμα ήταν οι καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού στην Πελοπόννησο, όπου ζει πλέον το 42% του συνολικού πληθυσμού, καθώς και η μοναδική ελληνική φυλή, ο αρκαδικός όνος, που αναφέρεται από τον Όμηρο και τον Ξενοφώντα.

Διεθνές συνέδριο

Τη διάσωση των συμπαθών τετραπόδων έχει βάλει ως στόχο μία ομάδα ανθρώπων από όλο τον κόσμο. Σε αυτήν την προσπάθεια εντάσσεται και το διεθνές συνέδριο με τίτλο «Ο ρόλος των όνων και των ημιόνων στον πολιτισμό των μεσογειακών χωρών», που διοργανώνει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο της Ύδρας. Το συνέδριο θα γίνει από τις 12 έως τις 14 Οκτωβρίου στην Ύδρα, όπου είναι ένα από τα ελάχιστα μέρη της Ευρώπης που τα γαϊδουράκια έχουν καταφέρει να εκτοπίσουν τα αυτοκίνητα.
«Τα γαϊδουράκια έχουν τη δική τους συμβολή στον πολιτισμό των μεσογειακών χωρών. Υπήρξαν συμπαραστάτες του αγροτικού πληθυσμού, αλλά και βασικό μεταφορικό μέσο για πολλά χρόνια. Ο γάιδαρος έχει δεθεί με την παράδοσή μας, έχοντας διαρκή παρουσία από τη μυθολογία μέχρι τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Εγκαταλείφθηκε όμως όταν σταμάτησε να αποτελεί πηγή πλούτου. Αυτό που θέλουμε να δείξουμε είναι ότι δεν έχει "τελειώσει" ως ζώο», είπε στα «ΝΕΑ» ο επίκουρος καθηγητής Κτηνιατρικής του ΑΠΘ, εκπρόσωπος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου, Γιώργος Αρσένος.

Προς εξαφάνιση...

Η προσπάθεια διάσωσης για τα γαϊδουράκια και τα μουλάρια προς το παρόν δεν φαίνεται να έχει αποδώσει καρπούς. Όπως ανέφερε ο κ. Αρσένος, αυτή τη στιγμή ο αριθμός τους δεν θεωρείται «κρίσιμος», όμως ο ρυθμός μείωσης είναι ανησυχητικός. «Από το 2005 μέχρι το 2006 είχαμε μία μείωση της τάξεως του 11%. Με αυτό τον ρυθμό σε μία δεκαετία δεν θα έχουμε ζώα», λέει.
Η σημερινή χρήση των γαϊδουριών και των μουλαριών έχει πλέον περιοριστεί πολύ και μόνο σε ορισμένες ορεινές περιοχές τα ζώα αυτά έχουν σημαντική θέση στην τοπική οικονομία.
Πλέον έχουν μετατραπεί σε ζώα συντροφιάς, ενώ στα νησιά χρησιμοποιούνται κυρίως για τουριστικούς λόγους. Η τελευταία έρευνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που έγινε σε συνεργασία με γαλλικό πανεπιστήμιο, έδειξε ότι σήμερα ο αριθμός των ιδιοκτητών γαϊδουριών είναι σχεδόν ίσος με τον αριθμό των ζώων. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα ο μέσος όρος ηλικίας των ιδιοκτητών ξεπερνά τα 60 χρόνια.


πηγή : εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ"

Είναι κρίμα το πιο ανθεκτικό και πιο συμπαθητικό ζώο της ελληνικής υπαίθρου να κινδυνεύει με εξαφάνιση. Δεν θα κινδύνευε αν
  1. το κρέας του τρωγόταν
  2. ήταν χρήσιμος (τα άλογα υπάρχουν ακόμη λόγω των ιπποδρομιών)
Είναι κρίμα στον κόσμο αυτό ότι δεν αποφέρει χρήμα να κινδυνεύει με εξαφάνιση... Στον αντίποδα όμως άνθρωποι πραγματικά άχρηστοι, παράσιτα της κοινωνίας (όλοι μπορείτε να σκεφτήτε τουλάχιστον έναν που σας έρχεται στον νου) ζουν και βασιλεύουν , αυξάνονται με επικίνδυνους ρυθμούς. Όσο για την εξαφάνιση τους... η τετράποδη ράτσα κινδυνεύει με εξαφάνιση. Η δίποδη ράτσα που είναι επικρατέστερη έχει εδραιωθεί στους ελληνικούς δρόμους, στις υπηρεσίες, στα πεζοδρόμια απ' όπου σας παραθέτω μερικές φωτογραφίες :


Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2007

η αδιαφορία κέρδισε τις εντυπώσεις...

Αποφασίσει και διατάζει η νέα κυβέρνηση με το 41,83 % του 74,14 % των συνολικών ψηφοφόρων… τρίτο κόμμα η Αποχή που από εκλογές σε εκλογές ανεβάζει τη δύναμή της…φέτος πήρε 25,86 % του 100%. Και όπως πάει με τα κατορθώματα των πολιτικών μας να αγγίζουν επιφανειακά τα προβλήματα του κοσμάκη, βλέπω την Αποχή να σχηματίζει αυτοδύναμη κυβέρνηση σε λίγα χρόνια από τώρα… θα πάρει και 50 έδρες παραπάνω bonus (40+10)! Και τότε θα μείνουν πολλοί απ’ έξω… Για να σοβαρευτούμε και να κάνουμε δουλίτσα…

Καπνομάγαζο_03

τρίτη φορά ασχολούμαι με το συγκεκριμένο κτίριο...

μα δεν έχουμε κι άλλα να χαζεύουμε κατά την πεζοπορία μας στην πόλη (πεζοπορία : πορεία με τα πόδια, πεζή, συνήθως για μεγάλη απόσταση ).

Λοιπον ευκαιρία να ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα της δημοσκόπισης περί της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου.... :
ΕΛΑΒΟΝ
να γκρεμιστεί : 2
να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση : 24
να αλλάξει χρήση : 1
δεν ξέρω, δεν απαντώ : 1

η αλήθεια είναι ότι πάνω κάτω τόσοι είναι οι ενεργοί πολίτες αυτής της πόλης... εγώ είμαι ανένδοτος ότι πρέπει να συνεχιστεί η αποκατάσταση...και αν δούμε το ποσοστό των 24 ως 85% κάνω κυβέρνηση αφήνωντας ψίχουλα στους υπόλοιπους... οπότε περνάω ότι μεταρύθμιση θέλω!!!
κάπως έτσι δεν λειτουργεί και η εκάστοτε κυβέρνηση? με ποσοστό 42% του 74% των ψηφοφόρων (26% ήταν η αποχή) νομίζει πως μπορεί να κάνει ότι θέλει... σε λίγα χρόνια η αποχή θα σχηματίζει αυτοδύναμη κυβέρνηση!!!

Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2007

Ρέμα Βανικιώτη...



Ρέμα Βανικιώτη : Ιδέα της δημοτικής αρχής προ 20 ετίας να μετατραπεί δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Από τότε έγιναν αρκετές προσπάθειες να ολοκληρωθεί το έργο, σκεπάστηκε, ξανασκεπάστηκε και το αποτέλεσμα το βλέπετε τώρα με το αυτοκίνητό σας.
Να ξεκινήσουμε με τα πλεονεκτήματα του έργου αυτού :



Τώρα ας συνεχίσουμε με τα μειονεκτήματα του έργου αυτού :

  1. Το αυτοκίνητο δεν μπορεί να ακολουθήσει την κίνηση του νερού. Η κυκλοφοριακή σύνδεση του δρόμου με την Λεωφόρο Δημοκρατίας είναι για δεξιοτέχνες οδηγούς.
  2. Η ιδέα για την μετατροπή του ρέματος σε δρόμο έχει 20 ετή ιστορία, τότε που η Καλλιθέα αποτελούσε το βόρειο- ανατολικό όριο της πόλης. Σήμερα η πόλη έχει επεκταθεί σημαντικά, αναμένωντας μάλιστα και νέα επέκταση ως τη Νέα Χιλή. Επομένως δημιουργώντας μία τέτοια αρτηρία στο "κέντρο" της νέας πόλης δημιουργούμε πρόσθετα προβλήματα στην κυκλοφοριακή κίνηση.
  3. Είναι λάθος πλησίον των μεγαλύτερων σχολικών κτιρίων να περνά δρόμος ταχείας κυκλοφορίας. Οι λόγοι αρκετοί α) Σπρώχνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιούν μηχανές μικρού κυβισμού. Ήδη η πεζοπορία μέχρι το σχολείο των δεκαετιών του 50-60, αντικαταστάθηκε με ποδήλατο μέχρι και την δεκαετία του 1980, και το φαινόμενο με τα μηχανάκια έγινε αισθητό τα τελευταία 15 χρόνια. β) Αν δεν συνηθίσουν από μικρά την πεζοπορία, ήπια μέσα μεταφοράς (ποδήλατο) ή τις αστικές συγκοινωνίες, δύσκολα θα το κάνουν σε μεγαλύτερη ηλικία, και το φαινόμενο του κυκλοφοριακού θα οξυνθεί.
  4. Σε όλες τις σύγχρονες σε λογική πόλεις τα ρέματα προσδίδουν σαν ελεύθεροι χώροι στην πόλη, αξιοποιούνται σαν χώροι πρασίνου με την πλησίον τους βλάστηση.
Η Καλλιθέα είναι μία γειτονιά πυκνοδομημένη και οι όροι δόμησης της περιοχής σε σχέση με τα πλάτη των δρόμων δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για γενναίες πολεοδομικές παρεμβάσεις. Πρέπει να λάβουμε σοβαρά το πρόβλημα του κυκλοφοριακού και ως πρόβλημα της κίνησης των πεζών και όχι των αυτοκινήτων.
Θα μπορούσε η οδός Παπαναστασίου (γνωστή και ως ρέμα Βανικιώτη) να μετατραπεί σε πεζόδρομο. Το πλάτος μεταξύ των ρυμοτομικών γραμμών έναντι του ρέματος με σοβαρή μελέτη μπορεί να μετατρέψει την εν λόγο περιοχή σε κόσμημα! Σκεφτείτε το με αφετηρία το παλιό Νοσοκομείο (που είναι διατηρητέο) να συντηρηθεί (όπως αρμόζει σε διατηρητέα, και όχι όπως το Καπνομάγαζο), και να αποτελέσει πόλο έλξης. Με σοβαρή παρέμβαση και στον κόμβο του, δίνοντας την ευκαιρία στους πεζούς να διασχίζουν τον δρόμο (τώρα υπάρχει μόνο η συνεχόμενη ροή των αυτοκινήτων).
Ο πεζόδρομος θα είχε μήκος παραπάνω του ενός χιλιομέτρου και αν συνυπολογίσουμε και τις καλοκαιρινές ρυθμίσεις κυκλοφορίας με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στον παραλιακό δρόμο θα είχαμε είχαμε εξασφαλίσει πεζοπορία εντός της πόλης μήκους 2,5 χιλιομέτρων (απόσταση από το παλιό νοσοκομείο - motel astir - παραλιακή λεωφόρο - φάρος).

Οι εθελοντές για περπάτημα πολλοί : γονείς με μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες όπου δεν μπορούν να περπατήσουν στην πόλη σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 μ ελεύθερα από τα καταστήματα και τα παρκαρισμένα οχήματα.
Όσο αφορά την οδό Δήμητρας που έχει πρόβλημα σαν οδός διπλής κατεύθυνσης, θα μπορούσε τουλάχιστον πιλοτικά να δοκιμαστεί ο χώρος στάθμευσης του εγκατελειμένου (πλέον) Νοσοκομείου ως υποχρεωτικός για την γειτονιά με αποτέλεσμα την απελευθέρωση του από παρκαρισμένα και σταθμευμένα οχήματα επί της προαναφερθέν οδού καθώς και των πεζοδρομίων της. Ίσως με αυτόν τον τρόπο να μπορέσει να λειτουργήσει ως δρόμος η Δήμητρας και ως πεζόδρομος η Παπαναστασίου.
Είναι τολμηρή η ιδέα, αλλά είναι καιρός να αποκτήσουμε σοβαρούς πεζοδρόμους στην Αλεξανδρούπολη, όπως έχουν και άλλες σύγχρονες πόλεις. Οι σημερινοί εξυπηρετούν αποκλειστικά τις ανάγκες των καταστημάτων. Είναι καιρός να τολμήσουμε για μία πόλη ανοικτή για όλους.






Η επιστροφή...

Οι ολιγοήμερες διακοπές τελείωσαν και επιστροφή εδώ και μία εβδομάδα στα πάτρια...

σαν να μην πέρασε μία μέρα όμως... η κυβέρνηση ίδια, το πασοκ έπεσε, το Καπνομάγαζο πέφτει με πολιτική απόφαση του δημάρχου, το motel astir έπεσε και πάει λέγοντας... όλοι πέφτουν, κάποιοι μας την πέφτουν και εμείς την πέσαμε στον καναπέ ψάχνοντας κάποιο σοβαρό τηλεοπτικό πρόγραμμα μήπως και ξεφύγουμε από την καθημερινή (πλέον) αθλιότητα.

από που να ξεκινήσω...;

  • αρχικά να πούμε ότι όποιος δεν θέλει την ανάπτυξη (βλ. χρυσό και αγωγό πετρελαίου) να πάει στο Αγ. Όρος (τάδε έφη Απόστολος Φωτιάδης). Αγαπητέ Λάκη τελικά μάλλον η ανάπτυξη δεν ήθελε εσένα και σε πέταξε εκτός βουλής... ας πρόσεχες εσύ ψήφισες τον νέο εκλογικό νόμο...
  • τώρα η νδ θέλει να προωθήσει νέο εκλογικό με extra bonus στο 1ο κόμμα... στις επόμενες εκλογές που τα ποσοστά τους θα είναι πιο χαμηλά θα βγάλουμε νέο εκλογικό και πάει λέγοντας... μέχρις ότου να εξαφανίσουμε όλους τους υπόλοιπους... κακό πράγμα να είσαι αντικοινωνικός και να μην παίζεις με τα άλλα τα παιδάκια... να σου αγοράζει η μαμά σου (Ελλάδα) ακριβά παιχνίδια και εσύ να μην τα μοιράζεσαι με άλλους... ωραία λογική... αν ήμουν κυβέρνηση για 1 μέρα θα έβγαζα ένα εκλογικό νόμο με τον οποίο θα εξαφάνιζα τουλάχιστον τους 250 από τους 300 δια παντός ως άκρως επικίνδυνους...
  • κάτι δηλαδή όπως αυτό που θέλει να κάνει ο δήμος με το Καπνομάγαζο... αν και δικαιώθηκαν όσοι ήταν κατά της κατεδάφισης (μας δικαίωσε και αλληλογραφία του υπουργείου πολιτισμού), αλλά ο γιώργος (γιωργάκης είναι ο άλλος του πασοκ) ανένδοτος... να πέσει με πολιτική απόφαση... και σιγοντάρει το δημοτικό συμβούλιο... εκεί είναι που σε πιάνει τρελλα... καμαρώστε τους θεματοφύλακες του πολιτισμού μας. Αλλά πίσω έχει η αχλάδα την ουρά... (όσοι δεν ξέρετε τι εστί αχλάδα, ουδεμία σχέση με το γνωστό φρούτο, επικοινωνήστε μαζί μου να σας ενημερώσω)...
  • Τώρα και λίγα λόγια για τον Αστέρα... 1ον αισθάνομαι άσχημα γιατί οι πληροφορίες που είχα για παράνομη κατεδάφιση δεν ισχύουν και μάλιστα πήρα και στο λαιμό μου κι άλλους (βλ. δελτίο τύπου Οικολογικής)... αλλά το αποτέλεσμα δεν αλλάζει... το motel astir αποτελεί παρελθόν, εδώ βλέπετε δεν έπαιζε golf ο καραμανλής για να αποκτήσει ιστορική αξία...δεν θέλουμε βέβαια και γήπεδο golf, φτάνουν αυτά που θα γίνουν στην Κρήτη. Δυστυχώς το εμπορικό κέντρο που θα κάνει ο όμιλος grecotel θα μετακινήσει το κέντρο βάρους της αγοράς πλησίον του ρέματος Βανικιώτη. Την υπόλοιπη αγορά θα την πάρει το ρέμα. Ο λόγος είναι απλούστατος, κάνω τη βόλτα μου, ψωνίζω, διασκεδάζω, τρώω. Κι όλα αυτά με περιβάλλον χώρο θάλλασα και πευκοδάσος, χωρίς αυτοκίνητα... Γιατί λοιπόν να προτιμήσω την σημερινή αγορά όπου δεν μπορώ να περπατήσω άνετα, όπου κι αν γυρίσω βλέπω αυτοκίνητα, τα λιγοστά δέντρα που ενοχλούσαν τις βιτρίνες έχουν κοπεί και άλλα πολλά? Τα αποτελέσματα θα τα δούμε βέβαια τις πρώτες μέρες λειτουργίας της νέας μονάδας του ξενοδοχείου... αλλά τότε θα είναι αργά... τα αποτελέσματα της Αθήνας (the mall, village park κ.α.) ή της Θεσσαλονίκης (city gate, village, ster κ.α) ήδη λειτούργησαν αρνητικά για τις αγορές των 2 μεγάλων αστικών κέντρων.
τελικά στραβός είναι ο γυαλός... εμείς καλά αρμενίζουμε...